rusz się

Rusz się

Rusz się! Spacer, rower, bieganie, basen czy siłownia. Nie dość, że poprawią Twój wygląd zewnętrzny to pozwolą cieszyć Ci się zdrowiem na dłużej.

Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

W zdrowym ciele zdrowy duch

Aby czuć się dobrze trzeba się ruszać i być aktywnym fizycznie. Spacer, rower, basen, bieganie, siłownia czy fitness. Wszystko to pomoże Ci w utrzymaniu zdrowego ciała jak najdłużej. Jeśli chcesz dodatkowo cieszyć się piękną i wysportowaną sylwetką to nie ma innej rady, rusz się! Samo się nie zrobi. Pod koniec wpisu zestawy ćwiczeń w domu na brzuch, z hantlami i taśmami oporowymi.

Spacer

minut spokojnego spaceru dziennie wpływa poprawnie na Twój organizm. 20 minut to niewiele w 24 godzinnym dniu. Lekarze zalecają minimum 8,000 kroków dziennie a najlepsze efekty daje robienie 10,000 kroków. Przy takiej ilości ruchu codziennie spalamy 1/4 przyjmowanych kalorii (przy prawidłowym odżywianiu), dotleniamy mózg, zmniejszamy ryzyko chorób związanych z krążeniem i sercem. Obniżamy poziom cukru czy ciśnienia tętniczego a nawet wydłużamy swoje życie. Jak zacząć pokonywać takie dystanse? Zamiast windy wybieraj schody, krótkie dystanse do sklepu na piechotę a nie samochodem, możesz też wyjść na dłuższy spacer z kumplem lub psem. W liczeniu kroków pomoże ci smartwatch z krokomierzem. Ja używam opaski Xiaomi Mi Band 3 (dostępna jest już wersja Mi Band 4). Ustawioną mam na 8,000 kroków i udało mi się nawet wykonywać je przez chyba 25 dni pod rząd. Najwięcej było około 28,000 kroków. Według mnie warto pilnować ilości kroków z pomocą opaski.

Rower

Jeśli zrzucasz zbędne kilogramy to rower bardzo Ci w tym pomoże. Nawet najzwyklejszy składak z przerzutkami. Ja kupiłem Kands Galileo, najzwyklejszy rower jaki tylko był w sklepie byle jechał do przodu. Nie jest to rower za 2,500 zł i nigdy takiemu nie dorówna ale do jazdy po mieście i wsi wystarczy. Do tego polecam aplikację Endomondo i opaskę bądź zegarek do mierzenia tętna i kalorii. Na rowerze najbardziej angażują się mięśnie nóg i pośladków. Podczas jazdy pracują również mięśnie brzucha, grzbietu czy w nieznacznym stopniu rąk. Przy odpowiedniej diecie jazda na rowerze może zdziałać cuda. Pomaga ona bardzo w robieniu deficytu kalorycznego. Ja w tamtym roku zrobiłem 1,000 km. Za pierwszym razem tylko/aż 8 km i miałem serdecznie dość. Po jakimś czasie była jazda nawet po 65 km. Na więcej niestety nie pozwala mi mój staw kolanowy. Jazda na rowerze pomogła mi w zrzuceniu 10 kg.

Siłownia

Siłownia to najlepsze miejsce do zmiany swojego wyglądu. Nie ważne czy masz nadwagę czy niedowagę bo to miejsce jest dla Ciebie. Musisz dobrać program ćwiczeń pod swój cel oraz stan zdrowia. Półtora godziny spędzone na siłowni trzy razy tygodniowo jest w stanie zmienić w Twoje ciało w rok. Stracisz zbędny tłuszcz i zbudujesz mięśnie ale pamiętaj, że bez diety będzie ciężko. Dobierz program żywieniowy, ćwicz systematycznie, nie poddawaj się i ciesz się z efektów. Po miesiącu zauważysz pierwsze zmiany, po 2-3 miesiącach zauważą znajomi a po roku pokażesz ją całemu światu. Wszytko oczywiście zależy od tego, ile ważysz teraz, od Twojej determinacji, planu żywieniowego lub diety. Ja nie żałuję pieniędzy wydanych na siłownię i z chęcią z niej korzystam.

Ćwiczenia w domu

Do domu zakupiłem hantle i gumy oporowe oraz zamontowałem drążek do podciągania się. Gdy nie mogę iść na siłownię lub brakuje mi czasu do ćwiczeń to w domu robię pompki i brzuszki oraz ćwiczę z tym kupionym sprzętem. Z początku ćwiczenia te sprawiały mi trudność i nie byłem w stanie się nawet podciągnąć. Na szczęście nie poddawałem się i z czasem wykonuje coraz więcej podciągnięć, brzuszków czy pompek. Trening czyni mistrza. Gdy nie masz możliwości skorzystania z siłowni polecam stronę “Atlas ćwiczeń – trening domatora” z wykazem ćwiczeń, które można robić w domu i są w stanie w jakiś sposób zastąpić siłownię. Nie robię “szóstki Weidera” ponieważ ortopeda i fizjoterapeuta odradzili mi to. Jest mnóstwo ćwiczeń mięśni brzucha, na poniższej grafice zaznaczyłem te, które ja wykonuje.

ABS workout

Ćwiczyć z taśmami oporowymi można na różne sposoby. Są taśmy krótkie i długie. Ja posiadam krótsze tzw. mini band. Na Youtube jest bardzo dużo filmów dla pań i dla panów. Można ćwiczyć konkretne partie jak np. nogi, pośladki czy brzuch (ćwiczenia dla osób z przodopochyleniem miedniczym) jak i całe ciało. Poniższe filmy to tylko przykład tego, jak w domu można ćwiczyć swoje ciało.

Ćwiczenia całego ciała z taśmami mini band
Ćwiczenia z hantlami
Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz