picie wody

Picie wody

Picie odpowiedniej ilości czystej wody jest bardzo ważne w Twoim życiu a zaniedbanie tego jest szkodliwe. Oblicz swoje zapotrzebowanie na wodę.

Podziel się
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares
  •  
    3
    Shares
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Według mnie jest to ważna rzecz do wykonania: zamiana wszystkiego, co do tej pory piłeś w zwykłą wodę. Picie wody nie obciąża twojego organizmu a jest mu wręcz potrzebna do prawidłowego działania. Nie pij w dużych ilościach soków ze sklepu ponieważ posiadają dużo cukru (są dosładzane i zawierają syrop glukozowo-fruktozowy) czy konserwantów. Omijaj wszystkie kolorowe napoje gazowane i ogranicz alkohol. Zamiast tego sięgnij po wodę, sok domowej roboty czy lekkie napoje jak np. woda kokosowa. Ja piję tylko kawę z cukrem i wodę mineralną a alkohol pojawia się rzadko. Nie pamiętam już jak Coca-Cola czy Pepsi smakują i nie czuję żadnej potrzeby picia innych napojów. Kolorowe napoje mają bardzo dużo cukrów, konserwantów i chemii przez co bardzo Ci szkodzą i w przyszłości spowodują pojawienie się nieprzyjemnych dolegliwości czy chorób.

Ile pić wody?

Kolejna ważna rzecz w piciu wody to ilość. Picie wody 8 razy dziennie po 1 szklance powinno być wystarczające. Możesz też skozystać z aplikacji Wypij wodę. Ja do określenia zapotrzebowania na wodę stosuje poniższy przelicznik:
Zapotrzebowanie na wodę = 1,5l + (0,015l x (waga – 20))
Na moim przykładzie gdy ważę 73kg:
1,5l + (0,015l x (73 – 20)) = 1,5l + (0,015l x 53) = 1,5l + 0,795l = 2,295l
Zapotrzebowanie na wodę rośnie przy zwiększonym wysiłku, podczas upałów, gdy jest się chorym lub spożywa alkohol. Na potrzeby strony napisałem poniższy kalkulator za pomocą którego możesz obliczyć, ile potrzebujesz wody.

Kalkulator zapotrzebowania na wodę

Kalkulator zapotrzebowania na wodę

Twoja waga kg

Potrzebujesz l wody dzennie.

Jaka woda?

Woda wodzie nierówna. Jest ich dużo rodzajów w sklepie i różnią się składem. Wszystko zależy od Twojego stanu zdrowia. I tak:

  • większa ilość wodorowęglanów i sodu jest zalecana przy nadkwasocie, zgadze, refluksie i innych dolegliwościach żołądkwych
  • większa ilość siarczanów i magnezu reguluje perystaltykę jelit
  • niska zawartość sodu i chlorków gdy ograniczasz sól, masz nadciśnienie lub obrzęki
  • średnio i wysoko zmineralizowana podczas upałów i dużego wysiłku fizycznego
  • nisko i średnio zmineralizowane do codziennego picia
  • woda źródlana do przygotowania posiłków, kawy i herbaty

Korzyści z picia wody

Po pierwsze to będziesz nawodniony i zdrowszy dzięki temu. Twoja skóra będzie w lepszej kondycji i bardziej naprężona dzięki czemu będziesz też lepiej wyglądał. Po zaprzestaniu picia słodkiej wody na rzecz czystej poczujesz się też lepiej bo odciążysz swój organizm z nadmiaru cukru i chemii. Picie wody pomaga też w odchudzaniu. Woda czysta gazowana poprawia również pracę układu trawiennego przy zaparciach. Wypijając wodę mineralną dostarczasz sobie potrzebne składniki mineralne, które są uzupełniane na bieżąco gdy nie jesteś w stanie zapewnić sobie wystarczającej ilości tych składników z pożywienia. Woda u niektórych działa również na ból głowy, stres i głód. Wystarczy pomału wypić szklankę wody aby na chwilę ustąpił ból głowy czy głód lub organizm się uspokoił i znalazł chwilę wytchnienia. Gdy ktoś Cię w pracy zdenerwuje to napij się na spokojnie szklaneczki wody a może się okazać, że ci to pomoże. Najważniejsze, że woda też Cię odmłodzi usuwając toksyny, spowalniając procesy starzenia czy jak już wcześniej wspomniałem naprężając skórę od środka. To teraz szklanka wody i na zdrowie!

Na zdrowie!
Podziel się
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares
  •  
    3
    Shares
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz