postęp

5 prostych zmian na start

5 prostych zmian na poprawę swojego życia, zdrowia i zgubienie zbędnych kilogramów.

Podziel się
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
  •  
    1
    Share
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Święta skończone i można brać się za siebie. “Nowy rok – nowy ja”. Jeśli nie masz na tyle motywacji aby odmienić swoje życie o 180 stopni to ten artykuł jest dla Ciebie. Najprościej i najkrócej napiszę, co możesz w sobie zmienić już dzisiaj aby za kilka miesięcy wyglądać i poczuć się choć trochę lepiej. Zapraszam na 5 prostych zmian na start dla poprawy Twojego życia i zdrowia.

Picie wody

To jest mój numer jeden. Porzuć alkohol, soki oraz kolorowe czy gazowane napoje. Wybieraj wodę mineralną. Pod tym linkiem wyliczysz swoje dzienne zapotrzebowanie na wodę. Ludzie bardzo często nie zdają sobie sprawy ile cukru i zbędnej chemii spożywają wraz z sokami i napojami. Taka drobna zmiana pozwoli Ci się bardziej nawodnić, naprężyć skórę oraz zrzucić kilka kilogramów w kilka miesięcy.

Wyeliminuj cukier

Cukier w większych ilościach upośledza nasze organy i przyczynia się do otyłości. Ta z kolei prowadzi na przykład do chorób z sercem czy z krążeniem. Słódź mniej albo zastosuj ksylitol, stewie lub inne zamienniki. Zrezygnuj ze słodyczy a gdy najdzie Cię głód na słodkie napij się kilku łuków wody. Jeśli nie pomoże to zjedz jakiś owoc. Możesz też sięgnąć po kromkę chleba ze 100% pastą orzechową (masłem orzechowym).

Mniej fastfoodów

Pizza, kebab, zapiekanka, hot-dog… Owszem ale raz na tydzień, ze znajomymi. Tyle wystarczy. Osoby, które są na dietach i odchudzają się często mają coś o nazwie “cheat meal”. Polega to na tym, że 2-4 razy w miesiącu mogą sobie zjeść pizzę czy kebaba bez większego wpływu na postępy odchudzania. Ja schudłem 10 kg nie rezygnując z pizzy.

Wysypiaj się

Chodź spać wcześniej, śpij 8 godzin w nocy, nie oglądaj przed snem TV oraz nie patrz namiętnie w swojego smartphona. Zapamiętaj, że Twoje łóżko jest miejscem tylko* do spania. Nie jedz dużych i ciężkostrawnych posiłków przed snem. Przy bezsenności i problemach z zasypianiem rozważ suplementację melatoniny. Podczas spania się regenerujesz, odpoczywasz i nabierasz siły. W kontrolowaniu Twojego snu pomaga inteligentna opaska. Ja korzystam z Xiaomi Mi Band 3 a w sprzedaży dostępna jest wersja Mi Band 4.

Aktywność fizyczna

Chyba jest to najtrudniejsze ponieważ trzeba się ruszyć. Jeśli chcesz do wakacji zrzucić kilka kilogramów czy zrobić biceps to musisz się ruszać. Zamiast windy wybieraj schody. Jak do sklepu to na piechotę, jak dalej to na rower. Ma to podwójną korzyść bo przy okazji zaoszczędzisz na paliwie. Jeśli masz na tyle siły i możliwości to na podłodze rozłóż ręcznik i poćwicz. Poszukaj na Youtube “Full Body Workout at home” i znajdź coś na swoje możliwości. Ja obecnie ćwiczę z Fraser Wilson na Youtube mięśnie brzucha oraz “90 ćwiczeń z taśmami oporowymi“.

To nie wszystko

To tylko najłatwiejsze elementy, dzięki którym poprawisz jakość swojego życia i zrzucisz zbędne kilogramy. Aby wyglądać jak z okładki trzeba dużo więcej ale dzięki powyższym pięciu krokom dużo w sobie zmienisz. Od czegoś trzeba zacząć. Jak już powyższa piątka stanie się nawykiem i zaczniesz tracić zbędne kilogramy to łatwiej będzie Ci osiągnąć kolejne sukcesy. Najważniejsze to nie zniechęcać się, u mnie też trwało to wiele tygodni. Nie oczekuj zmian w miesiąc. Jeśli chcesz zmienić w sobie coś więcej to zapraszam na mojego bloga i Facebook’a – z czasem znajdziesz tam więcej porad.

Podziel się
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
  •  
    1
    Share
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz